יום שישי, 14 באוקטובר 2011

רוטב קרם קשיו

רוטב קרם קשיו בפעולה, לפני אפיה.                    צילום: ירון ברנר

רוטב קרם הקשיו מצריך כ-2 דקות עבודה ויוצר רושם מושקע ומיוחד. אם מוסיפים לו עשבי תיבול הוא יכול לשמש גם כממרח "גבינה טבעונית" על לחמים או טוסטים. כשאופים אותו הוא מתכהה מעט ואוטם את המנה שתחתיו, כך שהטעמים מתעצמים ומתחדדים.

אני משתדלת תמיד להחזיק בבית קשיו טחון שטוחן לי האיש הנחמד מחנות הקטניות והתבלינים שלי. אם אין באזור מי שמוכן לטחון, גם מעבד מזון טוב יכול לעשות את העבודה.



רשימת מרכיבים:



200 גרם קשיו טחון דק, לא קלוי ולא מומלח
2 כפות שמן זית
1/2 כוס מים (אם רוצים להשתמש כממרח, אז פחות מ-1/4 כוס מים)
מלח ופלפל
2 שיני שום 


לגיוונים:
       חצי צרור עירית קצוצה
ו/או  חופן עלי זעתר טריים, קצוצים
ו/או  קמצוץ עלי מרווה טריים, קצוצים

הוראות הכנה:
 מערבבים בבלנדר את הקשיו הטחון, שום כתוש, שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם.
מוסיפים מים: 1/2 כוס לקרם למאפה, פחות מ-1/4 כוס לממרח.
מערבבים עם עשבי התיבול שנבחרו, או שמשאירים לבן וחלק, למראה חגיגי.

מוזגים את הקרם על המאפים או המתאבנים ואופים עד להזהבה, כ-20 דקות.

הקרם, לאחר האפיה.                                           צילום: ירון ברנר


הקרם שימושי לפטריות ממולאות (בתמונה), לטוסטונים חגיגיים, לקישואים מוקרמים וכו' - אשמח לשמוע בתגובות מה עוד עשיתם/ן עם הקרם!

5 תגובות:

  1. עשיתי ושמתי על פלפלים ממולאים - פשוט גאוני!!!

    השבמחק
  2. תודה רבה!

    פעם הבאה אנא צלם ושלח לי :-)

    השבמחק
  3. אם קונים קשיו טחון מוכן בשקית מהסופר זה גם טוב?

    השבמחק
  4. בחיים לא הייתי מאמינה שזה יעבוד, אבל באמת שזה נראה מעולה וגם בטח מאוד בריא.
    אני התחלתי להכניס אגוזים בזמן האחרון להמון מתכונים שלי, אפילו את עוגת שוקולד הסטנדרטית הצלחתי לשדרג בטירוף עם קצת אגוזי לוז.

    רעיון מעולה!

    השבמחק
  5. נראה מעולה. אני מתכנן להכין לערב החג גלילות חצילים במילוי הקרם קשיו הזה ופטריות, ולאפות ברוטב רימונים.
    חשבתי להוסיף לקרם שמרי בירה לתת ארומה גבינתית כזו, מישהו ניסה?

    השבמחק